Podróżnicze podsumowanie 2018 roku

Rok 2018 obfitował w wiele ciekawych wyjazdów. Niektóre były wcześniej planowane, inne rezerwowane kilka dni przed. Co udało mi się zwiedzić w zeszłym roku?

A zaczęło się dopiero w maju...

MAJ

KARPACZ
Majówka to idealny czas na spędzenie kilku dni w Polsce. W tym roku wybraliśmy się w polskie góry. Spaliśmy w Karpaczu, lecz zwiedziliśmy więcej miejscowości i ciekawych miejsc w Karkonoszach.
Nie mieliśmy wchodzić na Śnieżkę, ale jednak weszliśmy :). Nie żałuję, lecz było to dla mnie duże wyzwanie.
Dodatkowo zobaczyliśmy również:
• Miejsce Anomalii Grawitacyjnej

Cały plan na 3 dniowe zwiedzanie znajdziecie >tutaj<

KOWARY
W Kowarach zatrzymaliśmy się na chwilę, aby zwiedzić kopalnię uranu Liczyrzepa. Więcej o niej pisałam >tutaj<.

ŚCIĘGNY
Jeden dzień poświęciliśmy na Western City. Mieści się ono w Ścięgnach, zaledwie kilka minut drogi od Karpacza. Pamiętam, jak byłam jeszcze małą dziewczynką, właśnie tam spaliśmy podczas mojego pierwszego pobytu w górach.

SOBIESZÓW
Kolejny dzień to znów wspinaczka. Jednak o wiele krótsza i zakończona zwiedzaniem pięknego zamku. Moim zdaniem Chojnik, to jedna z piękniejszych gór w Karkonoszach. Więcej o tym pisałam >tutaj<.

SZKLARSKA PORĘBA
Jeśli miałabym wybierać, to jako miasto, Szklarska Poręba podobała mi się bardziej niż Karpacz... może następnym razem! Najbardziej zauroczył mnie Wodospad Kamieńczyka.

WARSZAWA
Kilka dni po przyjeździe udałam się do Warszawy, na wydarzenie BeautybyBloggers, organizowane przez firmę Paul Mitchell, w Sound Garden Hotel. To był mój pierwszy blogowy event, w którym brałam udział.

LONDYN
Maj był zdecydowanie najaktywniejszym miesiącem jeśli chodzi o podróże. Kilka dni w domu i... lecimy do Londynu. Jeśli śledzicie mojego bloga już od jakiegoś czasu, to wiecie, że jestem zakochana w Londynie i każda okazja, żeby tam polecieć jest dobra. Ta była wyjątkowa - królewski ślub księcia Harry'ego i Meghan Markle!
Dodatkowo zwiedziliśmy też (a raczej znowu :P):
• Spacer w pobliżu Buckingham Palace
• Okolice St Paul's Catedral
i wiele innych...

Na blogu pojawił się wpis z 15 miejscami, które musisz odwiedzić będąc w Londynie >tutaj<, a już niedługo pojawi się wpis, jak zorganizować taki wyjazd + kosztorys!

GIECZ
Tydzień później, spędziliśmy aktywnie weekend w małej, wcześniej nieznanej nam miejscowości w Wielkopolsce - Giecz. Znaleźliśmy ją podczas poszukiwań na stronie z Questami, czyli grami terenowymi. Bardzo urokliwe i spokojne miejsce.

CZERWIEC

PRAGA
Czerwiec to szybki, jednodniowy wypad do Pragi. Czuję wielki niedosyt, dlatego na pewno tam jeszcze wrócę!
• Zamek na Hradczanach
• Katedra św. Wita
• Most Karola
• niedziałający zegar astronomiczny
• Plac Wacława
• ściana Johna Lennona

WROCŁAW
Popołudnie we Wrocławiu to definitywnie za mało! To jedno z najpiękniejszych polskich miast, dlatego już niedługo tam wracam, żeby wszystko zwiedzić dokładnie.

ŁÓDŹ
W czerwcu odbyło się także coroczne See Bloggers. Tym razem w Łodzi. Po prelekcjach, miałam okazję trochę pozwiedzać miasto i powiem szczerze, że w ogóle mnie nie zachwyciło... Oprócz Manufaktury i ulicy Piotrkowskiej, nic ciekawego tutaj nie ma. Na szczęście to były bardzo pozytywne i aktywne dwa dni wśród blogosfery.

LIPIEC

BARCELONA
Jedno spotkanie z koleżanką skończyło się zarezerwowaniem biletów do Barcelony. Lecimy za... dwa tygodnie! Udało nam się kupić bardzo tanie bilety lotnicze, w połowie lipca. Tę podróż chyba wspominam najlepiej. Zaraz po Londynie, jest to najpiękniejsze miasto, w którym byłam.
Zwiedziłyśmy:
• Barri Gotic
• Park Guell
• Arc de Triomf

Wpis z relacją >tutaj<, a post jak zorganizować taką wycieczkę + kosztorys >tutaj<.

SIERPIEŃ

BUŁGARIA
Kolejne wakacje w ciepłych krajach, czyli 10 dni w Bułgarii, a dokładnie nad Słonecznym Brzegiem. Tutaj większość czasu się wylegiwaliśmy na plaży i przy basenie, jednak zwiedziliśmy również:
• Nessebar
• St. Vlas

Niedługo wpis na blogu, jak samodzielnie zorganizować takie wakacje.

KRAKÓW
Nigdy nie byłam w Krakowie, jednak wracając z Bułgarii, lądowaliśmy właśnie w tym mieście, dlatego poświęciliśmy kilka godzin na zwiedzanie, zanim wyruszyliśmy do Poznania. Niestety lądowaliśmy w nocy, ale to miasto ma swój urok! Na pewno wrócę tam na dłużej.

WARSZAWA
I znów stolica... tym razem pierwszy raz na stadionie narodowym. Koncert Eda Sheerana i spanie w japońskich kapsułach.

Relacja >tutaj<

WRZESIEŃ

BILLUND
We wrześniu nic nie planowałam, ale jednak okazało się, że loty do Danii są w świetnej cenie :). To był rewelacyjny, babski wyjazd, a głównym celem był Legoland! Tym sposobem zrealizowałam swoje pierwsze marzenie z listy 100 moich podróżniczych marzeń
czyli ✔3. Iść na roller coaster w Legolandzie.
Zwiedziłyśmy
• hotel The Wave

Wpis już niebawem.

LISTOPAD
WARSZAWAOstatnim miejscem w tym roku była znowu Warszawa! Tym razem główny cel, to obchody 100. rocznicy odzyskania przez Polskę niepodległości. Dzień wcześniej udało nam się jeszcze zwiedzić Centrum Nauki Kopernik.

Mam nadzieję, że aktualny rok będzie tak samo, a nawet bardziej obfity w wyjazdy!

12 komentarzy:

1. Całe życie bym chciała tak podróżować :3. Nie narzekam, też byłam w Londynie i w górach w tamtym roku. Zdziwiło mnie, że nie polecasz Łodzi, myślałam, że tam jest ciekawiej. Czekam na wpis o Danii i dodaję się do obserwujących ;).

OdpowiedzUsuń
  2. Mnie w 2018 roku udało się zwiedzić zamek w Lednicach i Wiedeń. Degustowałam morawskie wino w drugiej największej na świecie piwnicy na wino. Pojechałam też do zamku w Niemodlinie i skansenu w Bierkowicach. Byłam też w jednej z najbardziej znanych wsi pod Raciborzem - Pietrowicach Wielkich. Odbywała się tam impreza - targi ekologiczne połączone z festynem. Mają uroczy kościół, jak zresztą prawie wszędzie na Śląsku.

W tym roku raczej nie wybiorę się za granicę. Ale za to pojeżdżę sobie trochę po południowej Polsce. Wstępny plan jest taki: wczasy nad Jeziorem Czorsztyńskim. Wybieram się też na Lato kwiatów do Otmuchowa. Chciałabym też pojechać do Opola. W zeszłym roku się nie udało. Prowadzę bloga i lubię od czasu do czasu wpaść do jakiegoś swojego kochanego miejsca. I może po raz pierwszy od 2014 roku wybiorę się znowu do Rud koło Rybnika. Tam jest nie tylko niegdysiejszy klasztor cystersów, ale i stacja wąskotorówki. Może też pojadę do Gliwic. Jednakże jak na razie nie jestem w 100% pewna. Znając życie, nie wszystko pójdzie zgodnie z planem.

3. Wow bardzo dużo zwiedzialas super.. Zazdroszczę... Oby ten rok był tak samo obfity w podróże.. beautylilly87.blogspot.com

OdpowiedzUsuń
  4. Wrocław i Londyn! Też bym bardzo bardzo chciała odwiedzić te miejsca! Jak fajnie że zwiedzialas tak dużo miejsc też kocham podróże, ale dlatego że ogranicza mnie szkoła niestety nie wszystkie moje plany są spełniane.
    by-tala.blogspot.com

5. Ale nazwiedzałaś! :) Ja w 2018 niestety nie byłam nigdzie! Nie wiem jak to się stało, ale mam zamiar nadrobić w 2019 :) Moim pierwszym punktem jest Karpacz - dosłownie kocham tę miejscowość! :)

OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo fajny wpis :) Wiele podróżujesz, trochę Ci tego zazdroszczę!
    Pozdrawiam :)
    www.swiatwedlugidoli.blogspot.com

OdpowiedzUsuń
  7. Kraków to zdecydowanie moje ulubione polskie miasto! Owocnych podróży w 2019 :) Ja mam nadzieję rozwinąć skrzydła w podróżowaniu, takie postanowienie noworoczne ;)

8. Dużo w tym roku zwiedziłaś, ja nigdzie nie byłam prócz Berlina w lutym... Do Barcelony z wielką chęcią bym się wybrała, tak jest przepięknie!;)

OdpowiedzUsuń
  9. Piekne podsumowanie :) U mnie dzis rowniez wchodzi podsumowanie podrozy :)

10. Fantastyczne zdjecia Kochana <3 cudowne miejsca <3

Angelika eM BLOG

OdpowiedzUsuń
  11. Super podsumowanie, bardzo dużo zwiedziłaś przez cały rok. Mogę Tobie również polecić noclegi z basenem w Szczawnicy. Razem z rodziną świetnie bawiliśmy się a przede wszystkim odpoczęliśmy za wszystkie czasy.